Crossfit

Fremskritt

Crossfit
på 100 ord

“Spis kjøtt og grønnsaker, nøtter og frø, noe frukt, lite stivelse og ikke sukker. Inntaket av mat skal være oppbyggende og støtte opp om treningen, men ikke kroppsfett. 

Tren funksjonelle grunnøvelser: markløft, frivending, knebøy, press, støt og rykk. Lær deg grunnleggende turnøvelser: pull-ups, dips, tauklatring, armhevninger, sit-ups, håndstående armhevninger, piruetter, salto, splitt og statiske hold. Sykle, løp, svøm og ro osv, hardt og raskt. 

Bland elementene kondisjon, vektløfting og turnøvelser fem til seks dager i uken med så stor variasjon og kreativitet som mulig. Rutine er fienden. Hold treningene korte og intensive. Lær deg å mestre nye idretter og aktiviteter.”

Oppdag noe for deg

CROSSFIT ER Utholdenhet, Styrke, Fleksibilitet, Kraft, Hastighet, Koordinasjon, Smidighet, Balanse, Nøyaktighet, Hjerte

«CrossFit er en treningsmetode med konstant varierte, funksjonelle bevegelser utført med høy intensitet.»

Men hva betyr egentlig det?

Med konstant variert mener vi at en treningsøkt hos CrossFit Tromsø, og andre sentere verden over, sjelden er lik. Treningsøktene varierer fra dag til dag. På denne måten står kropp og sinn alltid ovenfor nye utfordringer, hvilket medfører at man stadig opplever progresjon. Rutine og ensidig trening er CrossFits store ”fiende”. Resultatet er en gjennomtrent og allsidig kropp – i stand til å takle de fleste gjøremål.

Et mål er at dette kun skal skje gjennom funksjonelle øvelser. Med dette menes det at det er øvelser som faller naturlig for kroppen. En knebøy er naturlig; man setter seg ned og reiser seg opp. Det samme med markløft; man plukker noe opp fra gulvet. Og det finnes utallige andre eksempler. Forbedret teknikk, styrke og utholdenhet i funksjonelle øvelser vil gjøre hverdagslige ting lettere.

At vi jobber med flere muskelgrupper samtidig gjør at treningen blir mer effektiv – og med en høyere intensitet. Den høye intensiteten som CrossFit-øvelser utføres med, gir raske resultater. Det gjør også at selve treningsøkten på CrossFit Tromsø er ganske kort, alt fra 2 minutter til 30-45 minutter. Det vil alltid være satt av 60 minutter på øktene hos CrossFit-Tromsø, men lengden på oppvarming, teknikk og uttøying vil bli tilpasset varigheten på selve økta.

Det unike med CrossFit er at det kan tilpasse alle nivåer, uansett utgangspunkt. CrossFit passer perfekt uansett alder, fysisk form eller kjønn. Hos CrossFit Tromsø er ingen for små, ingen for store, ingen for svake, for tunge eller for dårlig trent.

På enhver organisert CrossFit-time vil det være en instruktør til stede som styrer timen og veileder deg underveis. Du får korreksjoner og tilbakemeldinger særlig knyttet til teknikk. Man kan gjerne se det slik som at man har en personlig trener med seg under hele treningsøkten. Alle instruktørene på CrossFit Tromsø er kvalitetssikret i form av nødvendig sertifisering (CrossFit Level 1-kurs).

1995

Crossfit's historie

Lurer du på hva CrossFit er? Ønsker du en ny, forbedret og morsommere treningshverdag?

Vi tilbyr alle en gratis prøvetime på K24

Bare ta kontakt med Alexander på alexander.mendis@k24.no for nærmere avtale.

full analyse

Prisliste

Som medlem vil du nyte godt av samarbeidet vi har med vårt søsterselskap BB Gym Bodø. Blant annet vil programmeringen være planlagt i samarbeid mellom våre trenere, BB Gym Bodøs LVL 3 coach, K24s spesialist i idrettsfysioterapi og fysiske trenere. Hovedfokus vil være periodisering og belastningsstyring. To av de viktigste årsakene til progresjon og skadeforebygging!

* Alle medlemskap har 6 måneders bindingstid.

Medlemskap

KOMBOMEDLEMSKAP

I motsetning til de fleste andre CrossFit-sentere i Norge, må ikke våre medlemmer gjennom et dyrt og obligatorisk nybegynnerkurs. I stedet for får du nøye gjennomgang av det du måtte ha behov for, kun ved å være med på vanlige timer.

Medlemskap hos CrossFit Tromsø gir

Som medlem hos Crossfit Tromsø vil du også nyte godt av prioritert helsetilbud og reduserte priser hos Klinikk24. Herunder screeningundersøkelser, fysisk testing (kraft,vo2max, laktat, mobilitet, m.m), akuttimer, henvisning til røntgen/MR/CT, rask tilgang til ortoped med mere. Klinikk24 har betydelig kompetanse innen idrettsskader og rehabilitering, ernæring etc. På klinikken finner du fysioterapeuter, spesialist i idrettsfysioterapi, manuellterapeuter, kiropraktor, muskelterapeuter og massører.

  • Tett oppføliging og coaching av 1-2 sertifiserte trenere på HVER fellestrening
  • Ubegrenset tilgang på WODs/gruppetreninger
  • Fri tilgang på egentrening innenfor åpningstidene
  • Stor variasjon og tilrettelagt trening
  • Ferdig planlagte WODs/treninger hver dag hele uken
  • Rabatter på utstyr, klær, kurs og arrangementer.
  • Invitasjon til arrangementer forbeholdt CrossFit medlemmer.
  • Mulighet for Personlig Trening (PT)
  • Resultater som overgår forventingene dine
  • Behandlingsgaranti hos Klinikk24 til sterkt reduserte priser
  • MIN SIDE: Trykk her for å komme til din egen side i medlemssystemet.

Kortere medlemskap:

Alle våre medlemskap innebærer 6 (betalende) måneders bindingstid. I særskilte tilfeller vil det være mulig å inngå et kortere abonnement. I så tilfelle må det tas kontakt med oss via mail post@k24.no eller telefon 99 10 24 24

Frysing av abonnement:

Medlemskapet kan ved særskilte årsaker fryses i inntil 12 mnd. med fullt betalingsfritak. Følgende årsaker gjelder:

  • Sykdom/skade, med sammenhengende sykdoms-/skadeperiode i minimum 2 mnd.
  • Graviditet
  • Midlertidig utsestasjonering i sammenheng med jobb/studier/militærtjeneste

Dokumentasjon for årsaker må fremvises ved forespørsel.

Merk at bindingstiden for medlemskapet forskyves tilsvarende fryseperioden, slik at det fortsatt blir 6 betalende måneder før medlemskapet kan sies opp.
Fritaket gis i hele kalendermåneder. Frys av medlemeskapet skal alltid godkjennes av CrossFit Tromsø før frysepeioden og fritak for betaling innvilges. Frist for frysing av medlemskapet er innen utgangen av foregående måned.

Oppsigelse:

Alle medlemskap har oppsigelsestid på 2 mnd fra første hele måned. For å si opp medlemskapet må følgende skjema fylles ut og sendes inn til alexander.mendis@k24.no. Oppsigelsesskjema CrossFit Tromsø

Er du usikker?

Crossfit for alle

Er du usikker på om CrossFit passer for deg? Ikke fortvil, CrossFit passer i utgangspunktet for alle, uavhengig av alder, kjønn eller form. Alle øvelser tilpasses enkelt den enkeltes fysiske utgangspunkt. En Pull-up kan godt gjøres med strikk og en armheving kan gjøres på knærne, eller på en boks. Du konkurrerer primært med deg selv, og det viktigste i CrossFit er at du når dine egne mål.

Hensikten med CrossFit er rett og slett å bli så veltrent som mulig. I CrossFit setter vi ikke begrepet «veltrent» i sammenheng med å være den største gutten eller jenta på treningsstudioet.

For å sikre at alle som trener hos oss har grunnleggende kunnskap om de ulike øvelsene CrossFit består av, vil vi bruke god tid og gå nøye igjennom øvelsene vi gjør. Vil vi aldri «kaste» deg ut i noe du ikke behersker. For oss er det veldig viktig at man tar «steg-for-steg».

Hvis du har en skade, kan og bør du sannsynligvis også trene CrossFit. Det handler bare om å trene rundt skaden. Ved å gjøre funksjonelle bevegelser, styrker du områdene rundt skaden slik at kroppen din avlaster dette området. Slik blir du faktisk fortere frisk. Uansett burde du alltid rådføre deg med lege/fysioterapeut. Men si fra til oss i forkant av timen du skal delta på.Vi besitter masse kunnskap og tilrettelegger gladelig treningen for deg.

HUSK: Man er svært sjelden «for skadet» til å kunne trene. Vi har hatt folk med hele hånden i gips hos oss. Vi har hatt folk i rullestol hos oss. Felles for dem alle: Vi har gitt dem en fullverdig og god treningsøkt.